Wokół jogi i zdrowego stylu życia

Wokół jogi i zdrowego stylu życia

Wokół jogi i zdrowego stylu życia

Jak zachowac urodę i zdrowie oraz kreatywny i wyciszony umysł

Ostatnim jogowym hitem jest  Antigravity Yoga nazwana odlotowo po polsku Podniebna Joga.

Opis jest niepotrzebny, najlepiej jest na nią popatrzeć, zapraszam:

Jeszcze chwilę potrwa uruchomienie hamaczków, bo nie bagatela jeden kosztuje 1000 funtów, ale cel mam już w głowie i zaproszę Cię jak tylko zawisną…

Yoga Dance to styl łączący w sobie elementy jogi i tańca. Elementy tego stylu regularnie włączam do zajęć w moich grupach. Sprawdź na stronie www.benefit.warszawa.pl

Yoga Dance odblokowuje kanały energetyczne, wyzwala pokłady energii, podnosi poziom sił witalnych.

Ponadto systematyczne ćwiczenie Yogi Dance wpływa pozytywnie na samopoczucie, dodaje energii, pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu sprawności fizycznej.

Czy każdego roku przeziębiasz się? Czy wiesz, że katar nie musi trwać ani 7 dni ani nawet tydzień? Chcesz się dowiedzieć co trzeba zrobić?

specjalnego oddechu likwidującego katar i oczyszczającego zatoki,

pozycji zatrzymujących przeziębienie i wzmacniających system immunologiczny

i wiele innych jogowych nowości

Mudry czyli joga palców i dłoni

Czy zdarzyło Ci się „podsypiać” na zebraniu, czy szkoleniu, a n-ta kawa już nie pomagała?

A może czasem coś Cię boli albo czujesz się osłabiony po przeziębieniu?

A może jesteś przemęczony i w dodatku nie masz czasu ani na sport ani na spacer?

Pomogą Ci Mudry czyli joga dłoni zwana Jogą dla leniwych

Mudry to ćwiczenia palców rąk i dłoni. Samo słowo „mudra” oznacza w sanskrycie „to co przynosi radość”. Mudry stosowane są w sztuce sakralnej, tańcu i jodze w celu osiągnięcia harmonii duchowej a także w  terapii ponieważ mają działanie lecznicze i stymulujące.

Nasze dłonie posiadają mnóstwo zakończeń nerwowych prowadzących do różnych organów w ciele. Przyjmując różne pozycje palców wpływamy bezpośrednio na ich pracę. To jakby masaż narządów wewnętrznych.  Podobnie możemy wpływać na nasze stany emocjonalne.

Oto niektóre tylko działania mudr:

poprawiające pracę zmysłów np. słuchu i wzroku,

uśmierzające różne bóle np. korzonków, nerek

stosowane w takich chorobach jak rwa kulszowa, reumatyzm

choroby kobiece, narządów jamy brzusznej

choroby górnych dróg oddechowych

przeciwdziałające stresowi i niestabilności emocjonalnej

dla nauczycieli i aktorów wpływ leczniczy na dolegliwości gardła i krtani, np. na chrypkę i bezgłos

wzmacniające w stanach osłabienia i przemęczenia

Dlaczego miałabym się zainteresować jogą?

Niedawno przeczytałam takie zdanie o tańcu, które w 100 procentach mogę zastosować do jogi:

„Kiedy ćwiczę oddycham…kiedy oddycham czuję. Kiedy czuję, słucham, kiedy słucham słyszę głos mojej intuicji…. Moje ciało wie, w którą stronę podążać.  I oto między innymi chodzi w jodze. Joga to zdobywanie świadomości własnego ciała, umysłu i ducha i harmonizowanie tych trzech elementów. Możesz zapytac pragmatycznie po co mi to? Odpowiedz będzie równie pragmatyczna.

Posiadanie świadomości ciała pozwala na wczesne wychwytywanie sygnałów płynących z ciała o zaburzeniu jego równowagi. Dzięki temu szybko zauważasz początkowe sygnały choroby i możesz jej natychmiast przeciwdziałać, hamując lub łagodząc jej rozwój.

Świadomość umysłu to umiejętność kontrolowania myśli i podążania za wybranymi wątkami. Dzięki temu pozbywasz się takich stanów jak np. „gonitwa myśli” lub myśli obsesyjne.

Dołącz do tego wewnętrzny głos- intuicję i poczuj czy pomaga Ci to w znajdowaniu rozwiązań dla Twoich życiowych wyzwań.

Jeśli to Cie przekonało, zapraszam do konkretnych informacji: jak zacząć jogę już dziś tutaj.

Na targu widziałam jeszcze świeże śliwki i znalazłam taki fajny przepis:

kubek mąki pszennej razowej lub zwykłej,

garść dojrzałych śliwek pokrojona na drobne kawałki,

mleko w ilości potrzebnej do wyrobienia gęstego ciasta

1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej,

Pomieszaj składniki , ciasto wykładaj łyżką na patelnię i smaży na złoty kolor.

U mnie w domu w sezonie śliwkowym królują knedle a kiedy śliwki dojrzeją jeszcze bardziej, Mama robi powidła, mniam, a u Ciebie? Podziel się swoim smakołykiem.

Zaszufladkowany do Coś na ząb Brak komentarzy »

W moim blogu przeczytasz nie tylko o jodze, albo inaczej joga to nie tylko ćwiczenia, to cała filozofia życia obejmująca również dbałość o własne zasoby czyli swoje ciało, umysł i duszę. A skoro tak, to nie może obyć się bez właściwej diety.  Dziś krótka wzmianka o bardzo interesującej książce Louise Thibault “Dieta dla mózgu. Wpływ pokarmów na psychikę i zachowania człowieka”.  Już sam tytuł jest fascynujący, bo czyż nie jest frapujące dowiedzieć się czy istnieją pokarmy działające na pamięć, kreatywność, sprawność umysłową, stres? Książka nie wyczerpuje tematu, jedynie podjudza do poszukiwań w tym kierunku. A może znasz jakieś inne pozycje lub artykuły na podobny temat? Podziel się z nami.

Zaszufladkowany do Bez kategorii Brak komentarzy »

Czym wyróżnia sie Sri Sri Yoga

Jest wiele rodzajów jogi, a najbardziej popularna to akrobatyczna, wymagająca dużej sprawności fizycznej Hatha Yoga. Nieco odmiennie traktuje ciało Sri Sri Yoga. Jest to harmonijny i delikatny rodzaj jogi, zawierający zestaw ćwiczeń, zwanych asanami, które w połączeniu z technikami oddechowymi przynoszą szybko zbawienne efekty. Ćwiczenia Sri Sri Yogi może wykonywać każdy, bez względu na wiek i sprawność fizyczną,  Dają one radość,  zdrowie i długowieczność.

Od jakich problemów uwolni nas Sri Sri Yoga ?

wyrobi giętkość kręgosłupa

rozluźni napięcia i równomiernie wzmocni mięśnie

poza tym  ćwiczenia Sri Sri Yogi działają na umysł, który staje się:

Systematyczne ćwiczenie Sri Sri Yogi pozwala wprowadzić w życie kilka reguł, zapewniających nam wolność i pełnię życia. Mimo swej prostoty metoda Sri Sri Yogi jest racjonalna i naukowa, więcej znajdziesz tutaj

Stworzyłam te strony po to, by pomóc Ci zachować to, co jest dla nas największym skarbem, czyli zdrowie i jednocześnie mieć z tego wielką frajdę.

Jak być odpornym na stres i na przeziębienia, jak zachować pogodę ducha kiedy za oknem deszcz? Jak nie dać sobie ukraść uśmiechu z byle powodu i być po prostu zadowolonym z życia?

Tu znajdziesz praktyczne wskazówki jak utrzymać dobrą kondycję psycho-fizyczną i co na nią wpływa.

Ten blog skierowany jest w szczególności do menedżerek i właścicielek firm, przeżywających codzienne stresy związane z braniem na siebie dużych odpowiedzialności, stawiających sobie wielkie wyzwania zawodowe i rodzinne. Zarówno dla Ciebie, która regularnie ćwiczysz, jak i dla Ciebie, która zastanawiasz się co zrobić by szaleńczy bieg życia nie wyrzucił Cie na zakręcie.  Jak się zatrzymać i nie stracić? Jak wyhamować i jednocześnie odnieść sukces?

Będę dzieliła się moją wiedzą. Będę pisała na tematy, które Ciebie interesują. Pomogę Ci w sprawach, z którymi się zmagasz. Będę Ci służyła wsparciem i wszelką radą.

Jeśli masz jakieś sugestie odnośnie tego, o czym tu będę pisała, to napisz o tym w komentarzu poniżej.

Jak powstał mój ekspercki blog

Blog, który czytasz stworzyłam podczas internetowych warsztatów „Blog Dla Eksperta”. Dzięki specjalnym instrukcjom wideo krok po kroku skonfigurowałam hosting, zainstalowałam oprogramowanie bloga, poustawiałam odpowiednie parametry. Specjalnie dla Ciebie stworzyłam też stronę, na której możesz zamówić bezpłatny biuletyn na temat zachowania zdrowia i utrzymania kreatywnego, wyciszonego umysłu przy pomocy starożytnych metod jogowskich, medycyny Ajurwedyjskiej oraz współczesnych technik relaksacyjnych.

Wokół jogi i zdrowego stylu życia jest oparty na platformie WordPress Wpisy (RSS) i Komentarze (RSS).

www.haluksy.biz www.wiekannmanschnellabnehmen.eu www.celulit.com.pl